9 April 2009

Arta condusului ecologic

Stim cu totii ca una dintre principalele surse de poluare este reprezentata de emisiile toxice ale masinilor. Acum, chiar daca ne dorim sa ne schimbam masina veche sau poluanta cu una care se incadreaza in tendintele ecologice, posibilitatea de a dispune de finantele necesare este destul de limitata pentru multi dintre noi. Prin urmare, in timp ce cei norocosi si constienti isi cumpara masini eco, noi ceilalti putem contribui altfel: reducand consumul de combustibil.
Revista Consumer Report a elaborat o scurta lista care contine cateva sfaturi despre cum sa economisesti bani si combustibil, dedicata celor care vor sa faca ceva in sensul reducerilor emisiilor de gaze. Ca si in natura, aceasta schema implica un cerc, nevicios de aceasta data: daca vei utiliza mai putin gaz, vor fi mai putine emisii de carbon, iar in acest caz, ceea ce e bun pentru mediu se arata a fi bun si pentru portofelul tau.

 

1. Condu cu viteza moderata. Nici prea repede, nici prea incet. Asta inseamna ca va trebui sa circuli pe autostrada cu 80 de km/h, timp in care vei fi “pomenit” de soferii grabiti. Nu-ti face probleme, acestia isi vor plati graba la pompa!
2. Condu-ti automobilul cu grija. Nu accelara brusc si nu frana brusc. Aceste manevre se traduc in consum rapid de combustibil. Cel mai bine este sa accelerezi gradual si sa franezi incet.
3. Tine-ti motorul cald. Daca popesesti undeva pentru scurt timp sau astepti pe cineva in masina este recomandat sa nu opresti motorul. Motoarele reci polueaza mai mult pentru ca ard mai mult. Contrar opiniei generale, in felul acesta vei reusi sa economisesti.
4. Nu cumpara combustibil premium. In cazul in care instructiunile masinii prevad acest lucru, se chema ca nu prea ai de ales. Altfel, treci de aceasta bariera psihologica si alimenteaza cu combustibil normal, care este si mai ieftin decat cel premium. Studiile comparative intre cele doua tipuri au aratat ca diferentele sunt imperceptibile.
5. Evita greutatile si bagajele inutile. Daca este iarna, poti sa scoti din portbagaj barca de pescuit, iar daca a venit vara, uita de echipamentul de schi pe care l-ai depozitat in masina. Pentru fiecare greutate in plus, motorul tau “mananca” cu pana la 50% mai mult combustibil, dupa cum releva unele studii.
6. Nu uita sa iti umfli cauciucurile. Cand te afli in benzinarie, treci si pe la pompa de aer. Aceasta activitate nu iti va lua mai mult de cinci minute, in schimb te va ajuta sa economisesti, deoarece masina ta va merge mai bine, deci va consuma mai putin.

5 comentarii
  1. alex horia

    Salutam echipa GREEN BLOG. Va invitam sa inscrieti blogul vostru in festivalul ZIUA BLOGGERILOR BUCURESTENI, un eveniment care va implica mii de tineri in spectacole,dezbateri,concerte,expozitii, videoproiectii, momente happening realizate exclusiv de bloggerii din Capitala. Informatii si inscrieri pe ZBB-2009.RO.
    ALEXANDRU HORIA

  2. Lionel Ciorogar

    Inca o metoda nesperat de buna de a reduce consumul cu 5-10% este adaugarea de acetona (pura) in combustibil.
    Se face foarte simplu: inainte de alimentare -la pompa- adaugi in rezervor 10ml. acetona la fiecare 10l. motorina sau 20 ml. la fiecare 30l. benzina. Aceasta este o proportie optima iar marirea acesteia nu duce si la marira efectului dorit.
    Efectele? Sunt rezultatul imbunatatirii arderii combustibilului in camera de ardere prin ridicarea inflamabilitatii amestecului carburant. Acetona este componenta volatila (usor inflamabila) ce lipseste combustibililor comerciali. Pe langa reducerea amintita a consumului, o sa constati evident si imbunatatirea semnificativa a pornirilor la rece, calmarea vibratiilor la ralanti, reducerea fumului, curatirea depunerilor de calamina din camerele de ardere, supape, injectoare, chiar si in tubulatura de evacuare.
    Nu dauneaza in vreun fel motorului, daca se utilizeaza in proportia de mai sus.
    Efectele se constata imediat mai ales la motoarele cu uzura medie sau avnsata.
    Acetona pura ca dizolvant pentru lac de unghii o gasesti de obicei la sticlute ieftine de 50ml. si o recunosti usor prin timpul scurt de evaporare, fara sa lase urme de umezeala.
    Nu este o metoda recomandata comozilor lor sau scrupulosilor speriati de soarta motorului lor.
    Eu aplic metoda din 2007 pe oldtimer-ul meu din ‘76 si sunt foarte multumit, in dauna fabricantilor de carburanti potentati de guvern.

  3. sa

    faza cu 80 km/h pe autostrada … prostie curata.
    depinde de masina, poti merge la fel d bine cu o masina cu IV rapoarte la 80 si sa consume 5 ca si una cu IV rapoarte la 130 asa ca mai bine scria-i (oricine a scris postul) ca trebuie sa conduci in functie de masina cu viteza recomandata pt cel mai scazut consum. Din cate mai stiu si eu si daca mergi cu motorul subturat tot rau este asa ca …

  4. niculae

    Stimati domni care incercati sa carmuiti pe verde
    Foarte pe scurt
    Cateva milioane de autoturisme circula cu luminile aprinse in plin soare,(meteahna de fabricatie)consum in jur de 100W pe “volan”.Cam de doua ori pe atata,nu sunt obligate sa-si aprinda farurile in timpul zilei(nici nu este cazul,in majoritatea cazurilor)si nu se intampla nimic.
    Scurta socoteala:sa zicem 2 milioane ori 100W=200 000 000 W(asta pe ora).Daca in sistemul periodic,200 Mw,ar insemna ceva participare la incalzirea globala,nu stiu in capul carora au inventat aprinsul lampasului in amiaza mare,daca reprezinta ceva.
    V-am scris asta ca poate ii cunoasteti pe cei care tot socotesc de unde se incalzeste TERA,sa-i intrbati si sa-mi scrieti si mie ce zic.

  5. ONG Mare Nostrum

    Buna,

    Te invit sa urmaresti blogul organizatiei ecologice Mare Nostrum. Noi luptam pentru conservarea si salvarea mediului. Cu cat suntem mai multi, cu atat mai bine.

    Te asteptam!

Lasa si tu un comentariu